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Roberta do Rio discovered her passion for jewellery design after taking a goldsmithing course in 2010. Having studied in London and New York, she returned to Rio. She soon began making custom pieces for herself.
Enchanted by Roberta’s charming designs, friends soon began to commission pieces. Introducing their own friends and family, her audience quickly grew.
As demand for her pieces increased, so did the need to build a business around her passion. In 2014 Roberta set up her brand, launching an appointment only atelier in Rio de Janeiro. This intimate space fostered the growth of her business, helping her to build a loyal clientele who began to visit regularly in search of a new discovery.
In 2017, the Brand opened its first flagship store in the iconic neighbourhood of Ipanema to great acclaim. 2021 launched the brand internationally.
Roberta believes jewellery should bring colour and poetry to your world. She creates playful pieces with a whimsical sensibility, often celebrating natural and figurative icons; flowers, leaves, hands, eyes and masks all feature in her work.
Her designs combine rich natural gemstones, many of which are native to her homeland, with high polish gold. Playing with translucent cut gems and hand carved opaque stones, these colourful jewels are the main protagonists in her creative process.
Roberta do Rio descobriu sua paixão pelo design de joias após fazer um curso de ourivesaria em 2010. Depois de estudar em Londres e Nova York, voltou ao Rio. Logo ela começou a fazer peças personalizadas para si mesma.
Encantadas com os designs charmosos de Roberta, as amigas logo começaram a encomendar peças. Apresentando seus próprios amigos e familiares, seu público cresceu rapidamente.
À medida que a demanda por suas peças aumentava, também aumentava a necessidade de construir um negócio em torno de sua paixão. Em 2014 Roberta montou sua marca, lançando um atelier só de hora marcada no Rio de Janeiro. Este espaço intimista fomentou o crescimento do seu negócio, ajudando-a a fidelizar uma clientela que passou a visitá-la regularmente em busca de uma nova descoberta.
Em 2017, a marca abriu sua primeira flagship store no icônico bairro de Ipanema com grande sucesso. 2021 lançou a marca internacionalmente.
Roberta acredita que as joias devem trazer cor e poesia ao seu mundo. Ela cria peças lúdicas com uma sensibilidade caprichosa, muitas vezes celebrando ícones naturais e figurativos; flores, folhas, mãos, olhos e máscaras aparecem em seu trabalho.
Seus designs combinam pedras preciosas naturais ricas, muitas das quais são nativas de sua terra natal, com ouro de alto polimento. Brincando com gemas lapidadas translúcidas e pedras opacas talhadas à mão, essas joias coloridas são as principais protagonistas de seu processo criativo.