NAÏVE: of the absence of judgment, of what is natural, innocent.
To be amazed by the day-to-day, by nature, by the experimentation of new and surprising paths: this is where the new jewellery brand by the duo Taisa Hirsch and Alexandre Lazzini was born, with a focus on environmental and social responsibility. The couple, veterans in jewelry creation—Taísa founded Aron & Hirsch, serving as the brand's creative director for 10 years, and Alexandre, also 10 years ago, has been the creative director of the brand he founded, Liberty Art Brothers—had long missed bringing more sustainability to jewelry. A holistic sustainability: one that focuses not only on environmental aspects, but also on social and economic aspects. Reflecting on personal values—how to consume more responsibly, how to reduce waste production, for example—the couple also decided to align their professional values, creating a new brand that celebrates jewelry with bossa and avoids a negative impact on the environment.
At NAÏVE, first-time gold is not used – after all, the gold already mined that exists today is enough to supply the demand of the jewellery industry for decades. Instead of promoting the exploitation of a non-renewable asset, the brand uses only recycled gold, which comes from the disposal of electronic equipment and the reuse of jewelry, undergoing a purification process to form Naïve jewelry. This avoids deforestation, pollution, contamination, possible exploitation of indigenous areas, and slave labor—to name a few of the negative environmental and social impacts that come from gold mining.
The brand's concern with the impact of jewellery also extends to stones: three Brazilian suppliers were handpicked for responsible extraction practices that include reforestation, water treatment, recycling and waste control, and support for communities around the mines by providing formalised and safe working conditions.
NAÏVE: da ausência de julgamento, do que é natural, inocente.
De se deixar maravilhar pelo dia a dia, pela natureza, pela experimentação de novos e surpreendentes caminhos: é aí que nasce a nova marca de joias da dupla Taisa Hirsch e Alexandre Lazzini, com foco em responsabilidade ambiental e social. O casal, veterano em criação de joias–Taísa fundou a Aron&Hirsch, atuando como diretora criativa da marca ao longo de 10 anos, e Alexandre, também há 10 anos, é diretor criativo da marca que fundou, a Liberty Art Brothers–há tempos sentia falta de trazer mais sustentabilidade na joalheria. Uma sustentabilidade holística: que focasse não só em aspectos ambientais, mas sociais e econômicos também. Ao refletir sobre os valores pessoais–como consumir com mais responsabilidade, como reduzir a produção de lixo, por exemplo–o casal decidiu também alinhar os valores profissionais, criando uma nova marca que celebra joalheria com bossa e evita um impacto negativo no meio ambiente.
Na NAÏVE, não se usa ouro de primeira extração–afinal, o ouro já extraído existente hoje é suficiente para suprir a demanda da indústria joalheira por décadas. Em vez de promover a exploração de um bem não-renovável, a marca usa apenas ouro reciclado, proveniente do descarte de equipamento eletrônico e de reuso de joias, passando por um processo de purificação para formaras joias da Naïve. Assim, evita-se o desmatamento, poluição, contaminação, possível exploração de áreas indígenas e trabalho escravo–para enumerar alguns dos impactos negativos ambientais e sociais que provém da mineração do ouro.
A preocupação da marca com o impacto das joias também se extende às pedras: três fornecedores brasileiros foram escolhidos a dedo pelas práticas de extração responsável que incluem reflorestamento, tratamento de água, reciclagem e controle de resíduos, e apoio às comunidades em torno das minas, fornecendo condições de trabalho formalizadas e seguras.